Ketika Kamu Menangis, Ketika Kamu Disakiti, Ketika Kamu Tak Kuat Lagi, Ketika Doamu Seakan Tak Terjawab...Percayalah Dan Yakinlah Olehmu Bahawa ALLAH Menghampirimu Saat Itu...

Monday, October 11, 2010

BAGAIMANA MAHU HENTIKAN SEMUA INI!!!

SALAM semua...berita dalam utusan online hari ini..28 September 2010amat mengejutkan saya di mana seorang ibu yg senasib dgn saya telah kehilangan seorang bayi perempuannyadi taska Indera Cemara,Presint 18, Putrajaya (taska di mana telah meragut nyawa putera sulong saya).ini adalah KES KEDUA berlaku di taska tersebut!! nasib wanita tersebut tidak ubah seperti yg saya alami ketika itu...penyelia taska tersebut (puan Khairani) mengambil sikap tidak bertanggungjawab dan lepas tangan terhadap kes tersebut..dia dan pembantunya juga turut menjaja cerita yg tidak benar kepada ibu bapa yg hendak menghantar anak mereka di situ.mereka menyatakan bahawa bayi saya mati akibat sudah sakit lama dan kami tidak memaklumkan kepada mereka..bukan itu saja!mereka turut mengatakan yg kami memberi susu yg sangat murah kepada bayi kami...(susu tepi jalan???ada ke???)sangat2 tidak logik...sehingga kini bermacam2 cerita yg kami dengar,kononnya utk membesihkan nama baik taskanya...tengok!!Allah itu maha berkuasa...bisnes taskanya tidak akan diberkati selagi dia mengambil sikap LEPAS TANGAN..saya amat2 hampa dgn JKM, di mana laporan saya tidak diendahkan...hanya membuang air liur memberi laporan di depan pegawai JKM.mereka tidak dapat berbuat apa2 kerana Puan Khairani adalah anak seorang KENAMAAN!!mengapa mesti ada sikap yg begini kepada pegawai JKM????selagi tindakan tegas tidak diambil oleh pihak berkuasa...selagi itulah taska itu akan terus membuka cawangannya di sekitar PUTRAJAYA..dan semakin ramailah bayi2 yg tidak berdosa..bayi2 yg sihat...mati begitu saja!!!diharap dgn tindakan yg diambil oleh puan mazliana nordin...pihak yg berkuasa akan bertindak segera!!saya tidak sanggup melihat bayi saya diposmoterm...itu adalah prosedur hospital jika hendak menyaman pihak taska..bayi yg mneninggal perlu dibuat bedah siasat terlebih dahulu.
berikut adalah berita lanjut ibu yg malang itu...

Ibu kesal pusat asuhan terlepas walaupun berlaku 2 kes kematian


PUTRAJAYA 27 Sept. - Seorang ibu berasa sedih dan terkilan apabila setelah bertarung nyawa melahirkan bayi perempuan pertama melalui pembedahan, namun cahaya mata itu mati akibat tercekik susu, gara-gara kecuaian pusat asuhan yang menjaga anaknya tersebut.
Kelahiran Nuramierah Mohd. Shahrunniezam memang dinanti-nantikan oleh Mazliana Nordin, 27, dan suaminya, Mohd. Shahrunniezam Reihan, 36, bagi melengkapkan keluarganya setelah memperoleh anak sulung lelaki sebelum itu.
Malah, kelahiran anak kedua Mazliana itu amat menggembirakan ibunya, Kalsom Karim, 50, kerana pertama kali mendapat cucu perempuan.
Apatah lagi dalam keluarga mereka memang tidak ramai perempuan memandangkan Mazliana merupakan anak perempuan tunggal daripada empat adik-beradik.
Namun, malang sekali permata hati itu hanya sempat dibelai dan dilihat membesar sembilan bulan kerana Nuramierah disahkan mati akibat tercekik susu oleh doktor yang merawatnya di Hospital Putrajaya di sini pada 20 September lalu.
Kematian Nuramierah adalah kes kedua bayi mati akibat tercekik susu semasa di bawah penjagaan pusat asuhan yang dilaporkan berlaku di Putrajaya pada minggu lalu.
Pada Jumaat lalu, seorang bayi perempuan berusia tiga bulan, Farisha Nur Hazreen Fairuz Mohammad dilaporkan mati akibat tercekik susu setelah dibiarkan minum susu bersendirian oleh pengasuh.
Bagi kes Nuramierah pula, difahamkan insiden menimpa bayi malang itu adalah kali kedua berlaku di pusat asuhan terbabit setelah bayi seorang guru dilaporkan mati di situ pada 7 Julai tahun lalu.
Meskipun demikian. dua kes itu tidak menghalang pusat asuhan tanpa lesen terletak di Presint 18 di sini terus beroperasi, malah tinjauan Utusan Malaysia di premis terbabit mendapati ibu bapa masih lagi menghantar anak-anak mereka di pusat asuhan berkenaan pada hari ini.
Difahamkan, Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) mengetahui kewujudan pusat asuhan yang beroperasi tanpa lesen itu tetapi sehingga kini tidak mengambil tindakan terhadap pemiliknya yang dikatakan anak seorang kenamaan.
Menurut Mazliana, dia dihubungi oleh pemilik pusat asuhan terbabit memaklumkan Nuramierah dihantar ke Unit Kecemasan, Hospital Putrajaya, setelah mendapati tubuh anaknya tersebut bertukar kebiruan pada pukul 2 petang, 20 September lalu.
"Kejadian itu berlaku pada hari pertama saya bekerja selepas pulang bercuti ke kampung saya di Perling, Johor, untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri lalu.
"Dalam keadaan cemas, saya bergegas ke hospital dan menunggu kira-kira setengah jam sebelum dimaklumkan doktor, bayi saya sudah meninggal dunia akibat tercekik susu," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di pejabatnya di Kompleks E7, Kementerian Kesihatan di sini hari ini.
Mazliana yang merupakan pembantu tadbir di Pejabat Penasihat Undang-Undang Kementerian Kesihatan memberitahu, dia berasa amat terkilan apabila pemilik pusat asuhan menjaga bayinya bersikap lepas tangan selepas kejadian tersebut.
Menurutnya, pemilik pusat asuhan itu langsung tidak meminta maaf atau membuat laporan polis, sebaliknya menyebarkan khabar angin kononnya Nuramierah mati kerana sudah sakit semasa dihantar oleh ibunya pada hari kejadian.
Tuduhan pemilik pusat asuhan terbabit dinafikan sekeras-kerasnya oleh Mazliana kerana katanya, bayinya sihat sebelum itu, malah hasil laporan bedah siasat mengesahkan Nuramiera mati semasa dihantar oleh pengasuh ke hospital akibat tercekik susu.

Sama2 kita fikirkan..bagaimana hendak hentkan semua ini...kami yg merasai...amat2 kesal dgn sikap manusia yg sebegini!!!

**difahamkan insiden menimpa bayi malang itu adalah kali kedua berlaku di pusat asuhan terbabit setelah bayi seorang guru dilaporkan mati di situ pada 7 Julai tahun lalu REFER kepada anak kami Muhammad Syamil Nazhan.**

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:::Pelawat dari Syurga:::

:::Penyeri Hidup Kami:::