Ketika Kamu Menangis, Ketika Kamu Disakiti, Ketika Kamu Tak Kuat Lagi, Ketika Doamu Seakan Tak Terjawab...Percayalah Dan Yakinlah Olehmu Bahawa ALLAH Menghampirimu Saat Itu...

Thursday, April 28, 2011

@ Corus Paradise Resort, PD

First time ummi bawa Sufi Amani outstation...sbb ummi ada Bengkel Content Management System Portal e-Muamalat..selama 3 hari 2 malam (27-29 April 2011). Sedihnya abi x dapat join kita...abi x dapat cuti lama2...nasibla Acik sudi nak teman kita....tq Acik...terpaksalah juga ummi drive kete sampai PD tuu...alhamdulillah sepanjang perjalanan ke PD takde ape2 yang berlaku...sebelum sampai hotel, kami singgah makan kat R&R Seremban jam 12.00 tengahari...pekena KFC la kejap...


 
sedapnye cheese wedges ni...yummy


Alhamdulillah..akhirnya kita sampai hotel jam 1.00 petang...



28 April 2011
Setengah hari anak ummi duduk dlm bilik hotel..sian..petang tadi ummi bawa Amani jalan2 tepi pantai....seronoknye bila dah sampai tepi pantai...
hihi,first anak ummi pijak tanah tanpa kasut..2-3 kali mencuba..akhirnya berjaya juga..syabas!!


khusyuk tengok abg Izuddin main pasir ye...



Lepas jalan2 tepi pantai...kita g jalan2 tepi kolam...hajat ummi nak basuh kaki Amani je...rupenye lain jadinye....isk isk...x sangka ummi....



seronoknye dpt mandi kolam




29 April 2011
jam 1.00 petang kita pun bertolak pulang ke Putrajaya..sebelum tu sempat lg bergambar d sekitar lobi hotel je...hihi...

Monday, April 25, 2011

Ziarah Syamil Nazhan

Assalamualaikum Nazhan....

Semalam 24 April 2011 hari Ahad...jam 9.00 pagi...ummi, abi n pak lang datang ziarah Nazhan...kami bersih-bersihkan pusara Nazhan... tak la semak sangat...ummi bawa pokok bunga untuk ditanam di pusara Nazhan..pokok yang dulu hanya hidup 2 pokok dari 6 pokok yang ummi tanam...selesai membersih dan menghias pusara Nazhan...kami buat sedekahkan Fatihah dan ayat-ayat suci al-Quran pd Nazhan....

dah banyak pusara-pusara kecil di sekeliling pusara Nazhan...tentu dah ramai kawan2 Nazhan kan?

Nazhan...21 April 2011 hari Khamis..tok yang dah pun dijemput Ilahi...Nazhan jumpe tok yang tak kat sana...ummi dan abi doakan tok yang pun dapat jumpe Nazhan kat sana...semoga Nazhan dan tok yang berbahagia di sana...tok yang pergi sebab sakit tua...umur tok yang dah 90 lebih...bertuahnya tok yang dapat hidup begitu lama...itulah nikmat yang Allah beri pd tok yang....

sebelum nak balik putrajaya...ummi, abi, adik amani, acik n pak lang datang ziarah Nazhan lagi...kami sedekahkan al-Fatihah pd |Nazhan sebelum berangkat pulang...tercapai juga hasrat ummi nak ziarah Nazhan..terubat segala kerinduan pd Nazhan...malangnya ummi tak dpt tengok Nazhan....
Nazhan tentu nampak adik Amani kan? comel tak dia? tentulah comel macam Nazhan juga....setiap kali ummi peluk adik Amani..ummi rasakan ummi peluk Nazhan juga....

adik Amani sekarang ni dah semakin cerdik dan lincah...bulan depan umurnya genaplah 12 bulan (1 tahun)..ummi dan abi rancang nak buat birthday party utk adik Amani sekali dgn annivesery ummi n abi...ummi n abi x pernah lg sambut annivesery besar-besaran...cadangnya nak sambutlah tahun nie..bersempena dgn birthday adik Amani..agak istimewalah sikit tahun ni...tak lupa juga..ummi akan buat majlis tahlil utk Nazhan juga...untuk putera ummi sorang nie...tak akan ummi lupa...Nazhan jangan risau....

ok lah...ummi nak sambung kerja..lain kali ummi tulis lagi di sini....

Wednesday, April 20, 2011

20042011

hari ini genap umur Nazhan 2 tahun 2 bulan...alangkah indahnya andai Nazhan ada di sisi ummi sekarang ni...mesti Nazhan akan tolong ummi jaga adik Amani kan?huhuu..tapi apa kan daya...semua ini adalah perancangan-Nya...kita kenalah sabar dan redha...ummi pasti...kita akan bertemu kembali di sana nanti....

bagaimanalah rupa Nazhan sekarang ni ye?mesti makin encem anak ummi nie....ummi rindula nak tengok wajah Nazhan...Nazhan pun dah lama x hadir dalam mimpi ummi...kenapa ye?Nazhan rindu kat ummi n abi tak?mestila rindu kan.....kami kat sini sentiasa rindukan Nazhan.... ummi x sabar nak balik kampung...nak ziarah pusara Nazhan...macam manalah keadaan pusara Nazhan sekarang nie...pokok yang ummi tanam tu...hidup subur ke tak....harap2 kali nie..hidup suburlah pokok tu...penjaga kubur kat situ suka sangat cantas pokok2 yang ditanam...panaslah pusara2 yang ada kat situ....sedih ummi....ummi suka tengok pokok2 hidup subur di semua pusara kat situ...terutama sekali pusara anak kesayangan ummi laa...tenang hati tengok kalau pokok2 hidup subur di atas pusara...ntah laa...kenapa penjaga kubur tu x suka sangat orang tanam pokok kat pusara...ummi pun x paham kenapa dia macam tu.....ape pun...ummi x akan putus asa...ummi akan tanam balik kalau dia cabut....sian..panas la pusara anak ummi....walaupun ummi tahu...Nazhan sejuk dan nyaman di dalam sana....ummi tetap nak kelihatan segar di atas pusara Nazhan....ummi rindu Nazhan.....

Tuesday, April 19, 2011

sebelum dan selepas

alhamdulillah...selepas makan shaklee...stok ebm makin bertambah...dulu sebelum makan shaklee...sekali pump dapat x la banyak sangat...2-3oz je...kadang2 je leh dapat 4oz....alahamdulillah lepas makan shaklee...sekali pump leh dapat 4oz...walaupun x sebanyak macam orang lain..tapi alhamdulillah...cukup untuk Sufi Amani...pengasuh pun x complain susu x cukup....harap2 susuku sentiasa mencukupi untuk Sufi Amani...Ya, Allah kau permudahkanlah urusanku untuk menyusukan Sufi Amani....


antara stok ebm yang berjaya dikumpul...sebenarnya banyak lagi...tapi terpaksa dibuang kerana dah expired..huhu....



hasil perahan selepas mencuba Shaklee...alhamduillah nampak hasil selepas 3-4 hari mencuba...susu pun pekat...rezeki utkmu Sufi Amani...

hasil perahan sebelum mencuba shaklee...alhamdulillah..boleh tahan juga, cuma susu agak cair dan kadang2 je leh dpt 4 botol camni..huhu


@ ads4bucks office












ALHAMDULILLAH...SUKA UMMI TENGOK SUFI AMANI MEMBESAR DENGAN SIHAT DAN CERIA...HARAPAN UMMI DAN ABI AGAR SUFI AMANI AKAN MENERUSKAN PENYUSUAN SUSU IBU SEHINGGA 2 TAHUN...UMMI DAN ABI HARAP SUFI AMANI AKAN MENJADI ANAK YANG SOLEHAH...AMIN...

MajLiS BeReNdoi Sufi AmaNi

Majlis ni dibuat sempena kenduri kawen k. Ema...sepupu abi...x banyak sangat gambar yg diambil...jadilah ape yang ada untuk dijadikan sebagai kenang-kenangan....


 macam pelik je anak ummi naik buai ni..he he

 masa ni Amani dah ngantuk sangat....

 akhirnya tidur juga...sian anak ummi penat....

 Sufi Amani yang comel...




pengubat rindu ummi dan abi....

sepetang bErsAma Abi...

petang ni ummi saja nak amik gambar Amani ngan abi...tengok khusyuk sangat anak ummi ni belajar guna handphone ngan abi...anak2 zaman sekarang...x main dah handphone2 mainan ni...nak main handphone betul...celik IT la kata kan...kene celik Al-Quran juga ye sayang.....


 khusyuk sampai hisap jari abi....isk..isk...

 apelah yang diborakkan 2 beranak ni....

 macam faham je ape yg abi ajar...bagus...bagus....



Monday, April 18, 2011

CAMERON HIGHLANDS (15042011-17042011)

Family day @ Cameron HighLands... antara gambar yang sempat disnap sepanjang perjalanan...


Kesalahan jalan raya yang amat ketara...hehe


dapat juga snap pokok nie...
kabus tebal sepanjang perjalanan...



alhamdulillah...akhirnya sampai jua kami di CH..


Selamat Datang ke CH...

ni la Equatorial Hotel yg akan kami menginap...
Sementara menunggu tokwan, opah & makyang...kami jalan-jalan dulu kat Taman Rama-Rama yang ada kat CH nie...
 sambil jalan-jalan pun sempat lagi Amani minum susu...sampai tertidur dia...



Antara koleksi rama-rama yang ada dalam Taman Rama-rama ni...

 penat berjalan...duduklah kejap...


Sufi Amani bersama Acik Ct..



 abi bersama kaktus-kaktusnya...


 panasnye ummi....

kat bawah nie...gambar2 di sekitar ladang teh Bharat...x besar sangat ladang teh Bharat ni....
 rasa macam kat New Zealand tak? hehe...




 lepak jap sambil tunggu opah n tokwan sampai....

kami melawat pulak ke BOH tea Centre....ladang teh kat sini besar gilerrr...bestnye...




alangkah indahnya andai Nazhan ada....






hari last di CH...main puas-puas ye sayang...dah balik Putrajaya..x denye nak dapat hirup udara segar macam kat CH nie....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:::Pelawat dari Syurga:::

:::Penyeri Hidup Kami:::