Ketika Kamu Menangis, Ketika Kamu Disakiti, Ketika Kamu Tak Kuat Lagi, Ketika Doamu Seakan Tak Terjawab...Percayalah Dan Yakinlah Olehmu Bahawa ALLAH Menghampirimu Saat Itu...

Monday, December 27, 2010

27.12.2010

27.12.2010...hari nie...hari first Sufi Amani masuk sekolah...hihihi..baru 6 bulan dah masuk sekolah ke anak ummi nie?...hihihi...taska lah...hihi...hmmm, hari first..macam baby2 lain lah..pasti agak meragam sedikit..maklumlah di tempat baru...sepanjang 6 bulan duduk di rumah...tiba2 celik mata hari nie..di tempat lain...dengan orang lain...ramai pulak kawan2...menangis laa...nasib cikgu2 di situ pandai pujuk..tak lah anak ummi menangis terlalu lama...
waktu rehat...ummi akan pergi jenguk n bf Amani...jangan risau..setiap hari ummi akan buat perkara yg sama...jadi..Amani x lah rasa terlalu lama berenggang dgn ummi...6.30 pagi ummi hantar Amani...kul 12.30tgh-1.45ptg ummi datang bf n tidurkan Amani...nanti kul4.30 ummi datang ambil Amani balik rumah...setiap hari itulah jadual kita ye sayang....harap2 dengan usaha ummi nie...dapatlah Amani bf sampai 2 tahun atau lebih...

Monday, December 20, 2010

sepi...dan keseorangan. . .

Nazhan..ummi tak tahu macam mana nak luahkan rasa rindu nie...biarlah ape orang nak kata..ummi gila ke ape ke...ummi betul2 rindukan nazhan...selalu ummi terfikirkan hal-hal macam ni...ummi pernah baca buku tentang kematian...cerita tentang keadaan dalam kubur...ummi tak tahu bagaimana keadaan nazhan di dalam sana....bagaimana pula keadaan ummi bila berada dalam kubur nanti...kalau difikir secara logik...memang menakutkan...gelap...sunyi...sepi...keseorangan...terbayangkan binatang2 yg ada dalam tanah tuuu...semut...lipan...sungguh menakutkan....


Nazhan...ummi tahu nazhan dah dekat syurga...tapi hati ummi tetap juga bersedih...dah setahun nazhan pergi...ummi tetap tak boleh lupa..sampai bila-bila pun ummi tak kan lupa...ummi asyik terbayang jasad nazhan keseorangan tertanam di dalam tanah merah....
Sedangkan nazhan masih belum puas tidur dalam dodoian ummi...nazhan x suka tidur dalam buai...selalu tidur dalam dodoian ummi n abi....
sesekali terfikir...nak je ummi korek tanah kubur nazhan....
lihat nazhan...
ambil nazhan ..
peluk nazhan...
cium nazhan..sepuas-puasnya...
Kemudian tanam balik...Ohw sungguh gila..
!!!
Entah bagaimana rupa jasad nazhan sekarang... adakah sudah hancur dimakan ulat... digigit serangga..
Ataupun masih lagi elok terpelihara sebagaimana kali terakhir ummi melihat nazhan....masih putih bersih....


terfikir pula apalah yg akan terjadi jika ummi yang berada di atas sana....
Keseorangan dlm kubur ....  kegelapan.... kesakitan ....di tanah perkuburan...
Tiada abi..tiada nazhan...tiada adik amani...tiada opah..tiada tokwan...tiada sesiapa...
Apakah ummi akan bertahan??

Macam-macam yg berlegar di fikiran ummi ketika itu...
Nazhan selalu mengingatkan ummi tentang takutnya MATI...
Kadang2 kalau abi terdrive kereta laju pun...
dalam kepala ummi nih selalu saja terbayang...
perkara2 yg tidak diingini terjadi...
dan kemudian ummi mati...
sedangkan amal ummi masih belum sempurna...


Ummi pernah terbaca...
Kalau kita berdoa...lepas solat...
jangan doakan agar dipanjangkan umur kita...
Tapi sebaliknya doakanlah agar kita dimasukkan ke dalam syurga...
Kerana umur kita sudah tertulis di Luh Mahfuz..
Wallahua'lam...


Nazhan selalu mengingatkan ummi tentang kematian..
Ummi takut bila ingat mati.. 
tapi terkadang dalam ketakutan pun...
ummi masih leka........

walau apapun..ummi pasti...nazhan tak pernah sepi dan keseorangan berada di dalam sana....ummi akan sentiasa mendoakan kesejahteraan nazhan di sana.....


Ya Allah Ampunkanlah aku, suamiku dan seluruh keluargaku...


al-Fatihah buat Muhammad Syamil Nazhan...
Ya, Allah..Kau rahmatilah roh putera kami...
Kau lapangkanlah tempat tinggalnya...
Kau jadikanlah kuburnya seperti taman-taman syurga....

20.12.2010

nazhan...
ummi rindukan nazhan...entah bilalah dapat bertemu dengan nazhan...hari ni genaplah nazhan setahun 10 bulan...mesti dah boleh berlari-lari....terkilan ummi x dapat melihat nazhan membesar di depan mata...dari semalam lagi ummi rasa gelisah yg amat sangat...tidur pun x lena...ummi rindu nazhan sangat-sangat...setiap kali tiba angka 20 dan 7...pasti jiwa ummi jadi tak tenteram....20hb..mengingatkan ummi saat-saat gembira melahirkan nazhan...7hb mengingatkan ummi hari-hari terakhir bersama nazhan...ummi sedih...siapa-siapa pun x akan mengerti apa yg ummi rasakan....rasa rindu yg x kesampaian....ummi rasa..ummi harus pergi ziarah pusara nazhan...di situ sajalah akan membuatkan jiwa ummi tenang dan tenteram...walaupun x dapat tengok nazhan...tapi ummi tahu..nazhan sentiasa di sisi menemani ummi....

Monday, December 13, 2010

SePeTanG bErSaMa SuFi aMaNi...




Sufi Amani setelah 6 bulan.....

Album Kenangan...12 Disember 2010

sekadar memori 12 Disember 2010....jalan2 ke Bukit Tinggi....kenangan2 TeriNdah buat kami sekeluarga....jom layannn gambar-gambar sepanjang kami di sana....
bergambar bersama my mom n my mil...
aksi Sufi Amani bila tengah geram...
cari ape kat baju abi tu sayang.....
syukur dengan nikmat bahagia ini....alhamdulillah....



nie plak gambar-gambar berkelah di Janda Baik....
tengoklah...sikit pun dia x takut air....



sekadar memori untuk tatapan semua....sangat2 bersyukur dengan nikmat kebahagiaan ini....kelahiran Sufi Amani telah memberi sinar bahagia dalam hidup kami sekeluarga....alhamdulillah...






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:::Pelawat dari Syurga:::

:::Penyeri Hidup Kami:::