Ketika Kamu Menangis, Ketika Kamu Disakiti, Ketika Kamu Tak Kuat Lagi, Ketika Doamu Seakan Tak Terjawab...Percayalah Dan Yakinlah Olehmu Bahawa ALLAH Menghampirimu Saat Itu...

Thursday, January 05, 2012

Anak Oh Anak

Nazhan..malam ni ummi rindu sangat kat Nazhan...ummi susah hati sangat2...susah hati memikirkan keadaan adik Amani di taska...pada mulanya ummi agak puas hati laa tinggalkan adik Amani di taska...tapi sejak masuk sesi 2012 ni...ummi kurang puas hati dengan layanan cikgu2 di bilik baru tu...sebelum ni adik Amani di bilik 1. start Januari ni adik Amani dipindahkan ke bilik 2...cikgu2 di bilik 2 ni ummi tengok dorang agak kasar n agak malas...hingus budak2 langsung tak dilapnye...apetah lagi nak mandikan...ummi ingatkan jam9-10 pagi tu dorang mandikan budak2..rupenye tak...dorang just salinkan baju je...tiap petang ummi ambil adik Amani memang comotlah dia...tak bau bedak langsung...memang berbeza keadaan adik Amani semasa dijaga oleh bibik...huhuhu...memang susah ummi nak jumpa pengasuh seperti bibik tuu...

Ummi rasa nak tukarkan adik Amani..tapi nak tukarkan ke mana?memang susah ummi nak cari....macam2 hal bermain dlm fikiran ummi..kusut. Mungkin orang lain boleh biarkan saja...tapi ummi rasa ummi tak bolehla...ummi dah pernah kehilangan Nazhan...jadi ummi nak segalanya sempurna untuk adik Amani...ummi tak mahu menyesal di kemudian hari...orang lain tak akan faham ape yg ummi rasai saat ini...hanya mereka yg senasib dgn ummi yg memahami...

Sufi Amani...ummi sayangggg sangat sama kamu....

Encik Hubby...boleh tak kita ambil bibik baru??

Sambungan kesah...ummi malas nak tulis kat entry baru..ummi sambung ajelah kesah ni di sini...

Tengahari tadi ummi pergi usha lagi sekali taska di Kettha, Parcel E..memanglah masa first ummi gi usha tu, agak tertarik..tapi masa tu naluri ummi lebih kuat nak letakkan adik Amani di Taska Permata KDN..atas faktor dekat, murah n senang ummi nak pantau adik Amani...tapi bila dah letak adik Amani kat sana, semasa di bilik 1 ummi sangat puas hati walaupun cikgunye tak mandikan, tapi time balik cikgunye pakaikan jugalah bedak..n cikgunye agak mesrala juge...tapi di bilik 2 ni, cikgunye agak x bape mesra.maybe sebab baru lagi.. tak pe lah ummi tak kesah sangat pun,,,tapi ummi tak sedap hati tak tahulah kenapa...mungkin ummi kerap ke sana n ummi dapat rasakan situasi kat sana..anak2 menangis..aduhh kesian sungguh ummi..sebabnye budak-budak ni x de aktiviti...ummi kesian klo lama2 adik Amani kat sana...aduhh..x nak lah ummi cakap...dengan tak mandi seharian, pastu dari pagi sampai petang asyik tengok tv memanjang...Ohhh ummi tak mahu adik Amani dididik macam tu...ummi harap taska yg baru nanti akan lebih baik...ummi dah tengok jadualnye dan ummi akan pantau juga...kalaupun taska tu tak ikut sangat jadual yg ada..sekurang2 cikgu2nye mandikan budak2 dua kali sehari...

Hmm...macam2lah yg ummi rasa...dan ummi harap sangat pilihan kali ni adalah yg terbaik utk adik Amani...ummi nak adik Amani belajar ikut perkembangan kanak2 yg sepatutnya...dan yg penting walau seburuk mana pun taska tu..sekurangnya Taska tu berdaftar dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat...x sangka pula ummi taska yg ummi hantar sekarang dikecualikan pendaftarannya kerana di bawah Kementerian dalam negeri..menurut nasihat JKM,ape pun taska biarlah di bawah pemantauan JKM. Ummi dah ada pengalaman tu...jadi ummi rasa tak perlulah ummi ulangi kesilapan pilih taska tak berdaftar.





13 comments:

hayatunausratuna said...

pk dulu k...bibik ni ada hat baguih..n ada jugak hat hampess...nak cari hat baguih bukan senang..n nak ubah sikap hat hampess jugak lagi payah.....kalau dapat hat baguih..alhamdulillah...apa pon,pikiaq dulu,kalau perlu istikharah,wat k...wish all the best to you tooo my frenz....

SaifulSofia said...

huhuhu...tuh laa..tengak duk pikiaq nie...moga2 dengan istikharah dapat la wat pilihan yang tepat...apepun, hari agak lega sedikit dari hari2 sebelumnya...moga2 Allah berikan daku petunjuk-Nya..thanks atas keperihatanmu...^ ^

Mama Syamil a.k.a Miza said...

Salam Sofia...

Kmiza singgah blog ni...
Dah ada pengganti Nazhan ya...
Semoga semuanya ok....

SaifulSofia said...

Alhamdulillah...dah ada pengganti...dah nak masuk 2 tahun dah umurnya bulan 5 ni...tq ya sudi singgah ke blog sy...lama tak jumpe kan?masih di rawang ke?

Anonymous said...

salam..akak hantar anak kat taska tasneem di Kettha kat parcel E tue ke kak..ok tak servis dia...

Saiful Sofia said...

Anonymous, sekarang ni akak hantar anak kat taska permata KDN kat parcel D...so far, alhamdulillah, x de apa2..servis boleh la tahan, nak kata 5 bintang tu payah gakla..setakat 3-4 bintang leh la kasi...apepun, anak ok duk kat taska tu...cumenye taska tu x amek baby...akak hantar masa umur anak setahun lebih...huhu...kene ambil cuti tanpa gaji tuk jaga anak dulu...

Lia-Na said...

Akak, saya msih bru lg anta anak kt taska permata kdn tu...mmg dia xmandikan erk? Ptutla saya tgk anak saya kering jer....alaaa sian plak x mandi sehari2...

Lia-Na said...

Akak, saya msih bru lg anta anak kt taska permata kdn tu...mmg dia xmandikan erk? Ptutla saya tgk anak saya kering jer....alaaa sian plak x mandi sehari2...

Saiful Sofia said...

Lia-Na, ha ah memang diorang tak mandikan kalau aircond terlampau sejuk, kalau aircond tak kuat, diorang mandikan juga. tapi kalau anak di kelas 1 tahun tu, memang diorang tak mandikan, takut anak mudah kena selesema, demam dll. so far, alhamdulillah, anak saya jarang kena selesema dan demam sepanjang jagaan mereka.kita juga kena bagi supplement la kat anak.budak2 duduk di taska memang mudah berjangkit. sebelum hantar anak lebih baik kita lap2 dulu badan anak. nak mandikan masih awal pagi kot.anak duk kelas 1 tahun ke?anak saya kelas 2 tahun.

Anonymous said...

Kak Saiful Sofia n Lia-Na..sy pon baru tahun ni anta anak kat taska KDN.betul ke cikgu xmandikan coz sy tnye cikgu die ckp diorng mandikan..risau lak sy..

Anonymous said...

Kak Saiful Sofia n Lia-Na..sy pon br anta ank kat taska KDN.. betul ke diorg xmndikan coz sy ade tnye n diorg ckp diorg mandikan...risau lak sy kalau btl diorg xmandikan..diorg jage cam ok tp ank sy la murung ckit dok ctu mayb xbiase kot..

Saiful Sofia said...

Salam, bukanlah dorang tak mandikan langsung...mandikan juga...tapi kalau aircond terlampau sejuk,memang dorang tak mandikan...elok juga x mandikan, anak jarang kena selesema n demam,sebab duk dlm aircond kan...mula2 dulu saya pun rasa mcm x best, lama2 fikir ada kebaikan juga.jangan risau sangatlah...setakat sy anta selama 2 tahun ni...alhamdulillah,semuanya ok...

Saiful Sofia said...

ada baiknya kita mandikan dulu anak kita sebelum ke taska...itu cara dari pengalaman ibu2 yg dah lama hantar anak kat taska tu...x sempat mandikan kat rumah, mandikan je kat taska tu...wat selamba je...sy selalu gak wat camtu, klo anak bangun lambat...bila kita hantar anak kita bersih2 petang amek pun agak bersih jugalaa...klo pagi2 kita anta anak sememehhh je, petang pun lebih kurang camtu laa...biasalaa, anta anak kat orang, memang tak de yang perfect di mata..huhuu..nak tak nak kena terima,asalkan dorang jaga n bagi makan n belajar sikit2 tu pun dah memadai..nak hantar anak tempat lain, jauh..payah pulak nak memantau.klo kat KDN tu,leh juga sekali sekala turun wat spot check...^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:::Pelawat dari Syurga:::

:::Penyeri Hidup Kami:::