Ketika Kamu Menangis, Ketika Kamu Disakiti, Ketika Kamu Tak Kuat Lagi, Ketika Doamu Seakan Tak Terjawab...Percayalah Dan Yakinlah Olehmu Bahawa ALLAH Menghampirimu Saat Itu...

Monday, March 27, 2017

Inteam Ft. Adik Viral - Ya Rabbi Ya (Official Music Video)

Monday, December 29, 2014

Video Korporat Kumpulan IS



Konsep yang diperjuangkan sekian 2008 lagi, kini sudah menampakkan Impak yang sangat positif dalam sistem peruncitan Negara yang mana membantu Para Pekedai dan juga Pelanggan mahupun Affiliate mendapat keuntungan masing-masing. Rakyat Malaysia perlu hayati siapa dan apa yang Kumpulan I Synergy perjuangkan untuk bantu anda semua.

Friday, October 17, 2014

Besar dah anak ummi....

Cepatnya masa berlalu. ..setahun 8 bulan dah berlalu...besar dah adik Nazhan dan Sufi. ...Najhan. ..comel pulak tu...cerdik...bijak....semoga Najhan menjadi anak yg soleh. ..

cELotEh JuMaAT

Muhammad Syamil Nazhan.....

Sufi Amani....

Syamil Najhan....

Permata hati...permata Syurga..Ummi dan Abi...

Semoga kamu semua adalah aset ummi dan abi untuk ke syurga nanti....

Jadilah hamba-Nya yang soleh dan solehah...

Abang kamu berdua Muhammad Syamil Nazhan sedang menunggu kita semua di Syurga sana...

Semua yang berlaku ini...pasti ada hikmahnya....




5 tahun dah pun berlalu,,, pedih di hati DIA sahaja yang tahu...

Sufi Amani & Syamil Najhan~~~

Kehadiran mereka sangat berharga...seumpama hidup ini hanyalah untuk mereka sahaja...Semoga yang baik2 saja untuk mereka...Doa ummi dan abi sentiasa mengiringi kamu bertiga setiap nafas ummi dan abi....


Rindu pulak kat dorang bertiga ni....walaupun yg sorang  tu nuuuunnnn jauh di sana.....

Tapi kami sentiasa merasakan dia sentiasa berada disisi kami.....





>>>ANAK KAMI TIGA ORANG OKEYYY...BUKAN 2.....


ASSALAMUALAIKUM....




Monday, July 07, 2014

7 Julai Menggamit Kenangan

7 Julai Kembali Lagi. ..5 tahun dulu 7 Julai 2009 bersamaan 14 Rejab 1430...kini 7 Julai 2014 bersamaan 9 Ramadhan 1435...kenangan pahit yg tak akan ummi abi lupakan sepanjang hayat...

7 Julai 2009 yg lalu...jam 9.30 pagi ummi dikejutkan dgn panggilan taska yg menyuruh ummi ke taska.tanpa diberitahu apa sebabnya..ummi bergegas ke taska..setelah sampai...ummi digesa suruh ke hospital pula...penuh tanda tanya...waktu itu abi berkursus di KL.

Setiba di hospital yg parking nya susah laaa sangat nak cari...ummi yg keseorangan terus menuju ke Unit Kecemasan. Setibanya di sana..penyelia tak beritahu apa2 pun ttg keadaan Syamil ketika itu. Dengan susahnya utk masuk ke dalam..walaupun ibu sendiri...hmmmm...sehinggakan Syamil dah menghembuskan nafas terakhir jam 10.30 pg barulah ummi dibenarkan masuk!! Tak masuk akal! Tak de hati perut! Terjelepok ummi di bilik menunggu mendengar perkhabaran dari doktor...

Sungguh!! Tidak percaya...di saat pagi 7 Julai 2009 itu ummi abi menghantar Syamil dalam keadaan sihat walafiat. .tersenyum ceria..Rupanya. .itulah senyuman terakhir...itulah renungan terakhir...itulah pelukan terakhir..Tiada lagi selepas itu...

Bermulalah saat menguruskan jenazah Syamil di Masjid Putra, Putrajaya. ..alhamdulillah rakan taulan..saudara mara jauh dan dekat hadir memberikan semangat kpd ummi dan abi...di Situ ada sedikit kekuatan...Sepanjang perjalanan menuju ke kampung utk pengebumian...hujan tersangatlah lebat menjemput sang penghuni syurga bertemu pencipta-Nya.

Selama 4 bulan saja kita dapat bersama...selama 4 bulan sahaja Allah pinjamkan Muhammad Syamil Nazhan utk ummi abi mengenal erti seorang ummi dan seorang abi...

Kini tiada lagi Muhammad Syamil Nazhan. .yg ada hanyalah Sufi Amani dan Syamil Najhan..Pengubat segala kerinduan ummi abi tika merasa rindu pada Syamil...Sudah pastinya mereka mendapat lebih kasih sayang..lebih pelukan...lebih segalanya...

Ummi tahu..Muhammad Syamil Nazhan mendapat lebih baik dari ummi abi di Sana..di bawah pemeliharaan Dia yg Maha Esa...ummi abi tak ragu ragu. .Kamu bahagia di Sana...kamu gembira di sana..kamu mendapat cukup kasih sayang...cukup pelukan..cukup segala galanya. .lebih dari apa yg ummi dan abi mampu berikan...

Semoga kita sekeluarga akan bertemu kembali dalam keadaan yg lebih baik...lebih mulia...lebih bahagia...Sama2 kita berdoa...

Al-Fatihah buat arwah anak sulong kami
Muhammad Syamil Nazhan ( 20 Feb 2009-7 Julai 2009)

Wednesday, July 02, 2014

JULAI OH JULAI.....8 (


Bulan Julai penuh nostalgia. .
penuh kisah duka...
kali ini Julai datang dalam bulan Ramadhan. .
Syahdu pilu rasa hati...
Rindu Si Comel Muhammad Syamil Nazhan 
(20 Feb 2009-7 Julai 2009) 
5 hari lg genap 5 tahun dia menghuni Syurga Ilahi... 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:::Pelawat dari Syurga:::

:::Penyeri Hidup Kami:::