Ketika Kamu Menangis, Ketika Kamu Disakiti, Ketika Kamu Tak Kuat Lagi, Ketika Doamu Seakan Tak Terjawab...Percayalah Dan Yakinlah Olehmu Bahawa ALLAH Menghampirimu Saat Itu...

Thursday, August 04, 2011

Ramadhan 1432H

Tahun ni kali kedua Ramadhan bersama-sama Sufi Amani dan kali ketiga tanpa Muhammad Syamil Nazhan dan tahun keempat Ramadhan bersama hubby tercinta...hihi...

Alhamdulillah raya kali dapat "green light" dari maktok suh raya kat Taiping dulu...jadinya dua kali berturut-turutlah raya di Taiping...dapatlah ummi ziarah pusara Nazhan di pagi raya nanti...tak tahulah kali ni ummi boleh tahan ke tak...ummi sedih bila terkenangkan peristiwa tu...maSih segar lagi di ingatan ummi saat2 memandikan Nazhan, mengkafankan dan sembahyangkan Nazhan....paling perit saat nak kebumikan Nazhan...sampai sekarang ummi masih nampak lagi tubuh kecil Nazhan dibawa masuk ke liang lahad...pakcik tu buka sikit muka Nazhan...Ya, Allah...pastinya Nazhan tenang dan damai di dalamnya....ummi pasti dan yakin. Setiap hari ummi x putus berdoa mohon pada Ilahi...moga pusara Nazhan seperti taman2 di Syurga...ummi pasti..itu janji Allah padamu sayang...tambahan Nazhan masih suci bersih...bertuahnya dirimu wahai anak....

Ummi harap Sufi Amani dapatlah berjalan Ramadhan ni...sekarang pun dah pandai jalan cumanya masih mengharapkan ummi n abi pegang tangan...sekali sekala je anak ummi ni berani nak lepas tangan...Insya Allah berkat doa ummi n abi, Amani pasti dapat jalan juga.bak kata pepatah..."Biar lambat asal selamat"...hihi...ape nak diheran dgn anak orang yg jalan cepat...anak kita adalah anak kita.."biar lambat jalan...tapi pandai baca dan hafaz al-Quran" bak kata puan Lina masa ummi gi Kursus Mengajar al-Quran kepada bayi dan kanak-kanak....Anak dia pun lambat jalan sampai kawan2 mengata kenapala nak ko ni lambat jalan...tapi Allah dah tunjuk...berkat kesabaran dan didikan anak dgn al-Quran....anak dia dapat hafal quran di usia seawal 3 tahun dan lebih cerdik dari anak kawannya yg cepat jalan tuuuu....memang ummi kagum dgn semangat Puan Lina tu...ummi cuba ambil tips2 yg dia bagi untuk didik Sufi Amani dgn al-Quran...sedikit demi sedikit ummi dah nampak hasilnya....betul kata Puan Lina tu....ummi harap sangat2 Sufi Amani akan jadi seorang hafizah nanti....insya Allah...semoga Allah permudahkan usaha ummi n abi ni...

Biarpun ummi x dapat melihat Nazhan membesar di depan mata...ummi bersyukur kerana diberi peluang untuk mendidik Sufi Amani...ummi tak akan sia-siakan peluang yg diberi ni...Bukan mudah untuk menimang seorang cahaya mata...apabila dikurniakan...pasti akan kudidik ia sebaik-baik didikan. Pengalaman kehilangan cahaya mata pertama sememangnya memberi kesan yang mendalam dalam jiwa dan itu tidak mematahkan semangatku untuk mendidik anugerah kedua ini menjadi insan yang berjiwa al-Quran...insya Allah....Ya Allah...Kau permudahkanlah urusan mendidik anakku ke jalan yg Engkau redhai...amin....

Setiap kenangan bersamamu tak akan ummi lupakan sepanjang hayat

Dirimu memberi sinar baru dalam hidup ummi
Tanpamu pasti ummi dan abi tak setabah ini...Syukur ke hadrat-Mu Ilahi

1 comment:

Cik Ct said...

rindu kt arwah jgk..huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:::Pelawat dari Syurga:::

:::Penyeri Hidup Kami:::